sussisviktblogg

Alla inlägg den 24 december 2011

Av Sussie - 24 december 2011 14:06

"Hur har hon tid att blogga?" tänker ni...
Ja det har jag därför att just nu är jag ensam hemma hos syrran...
Rasmus och Denice åkte hem till deras pappa en sväng medan Emelie, Leffan, Linn och Stephanie åkte till Leffans föräldrar en sväng...


Under tiden de är iväg så ska jag laga mat och fixa :)
I morse stod vi och bakade för fullt hehe...
Jag skulle göra Rocky Roads igen men hade inte saker hemma så det räckte så jag gjorde moccarutor istället :p gott det med :D


Emelie och Leffan gjorde cocosbollarna doppade i choklad som jag la ut receptet på för bara ett tag sen...
När de åkte nu så satte jag igång att "städa"!
Plockade in det som gick i diskmaskinen, torkade av bänkar och bordet i köket och vardagsrummet, tog bort alla täcken och filtar i soffan och alla leksaker som ligger ÖVERALLT på golvet!
Förstår inte att barn har så svårt att lägga in sakerna efter sig när de lekt klart ;)


Nu är det ganska fint här iaf och hoppas de blir lite glada när de kommer hem för att det ser fint ut :)
Eller finare än när de åkte iaf ;)
Snart ska jag ställa mig och börja med potatisgratängen...sen precis innan de kommer hem ska jag även steka på köttbullar och prinskorvar åt dom...
Så jag har att göra även att jag är ensam ;)


Men så är la Kalle Anka kl 15 va? Brukar vara den tiden...det ska jag kolla på med missarna och dricka lite julmust ;p


Hoppas alla underbara där ute får en fiiiin jul! :)
Önskar att ALLA barn kunde få en fin jul! Julen är ändå mest för de små...
Tänk om ALLA vuxna kunde göra vad de kan för att ge sina barn en fin jul...det behöver ju inte vara att de får massa dyra klappar utan bara få njuta av en lugn och trevlig dag...göra den speciell på nåt sätt!
Göra den minnesvärd för dom...


Till alla vuxna: Ta det lugnt med alkoholen! Tänk på barnen!
Jag tycker det är helt OK (så länge man kan hantera det) att ta en glögg innan maten och snaps till maten...personligen väljer jag helt JULMUST hela dagen!
Men drick inte massor alkohol! Som sagt Julafton är mer för barnen! Ge dom en bra dag!



Ha en RIKTIGT GOD JUL nu mina KÄRA läsare!


Kram på er!   

Av Sussie - 24 december 2011 00:07

Nu är det jul igen!!!Ville bara önska alla mina underbara läsare en riktigt GOD JUL!!!Ska sova nu men ska försöka skriva nån rad sen när jag vaknar ;) Sov gott alla!Ska även svara på kommentarerna jag såg nu att jag fått men gör det med i morron! Många Goa kramar till er!!! <3

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards