sussisviktblogg

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Sussie - 1 december 2011 22:04

Bestämde mig för att gå och lägga mig skapligt ikväll...
Men ville ta hand om mig själv ikväll igen så jag har plockat brynen, duschat, rakat benen, peelat kroppen OCH ansiktet...efter duschen lade jag på en mask och sen ansiktsvatten efter det :)
Känner mig lite ren och fräsch igen ;)

Packat väskan inför i morron och nu ska jag när som helst krypa ner i sängen!
I morron blir det att gå upp TIDIGT!
Klockan 6 ska jag upp! Fixa mig och sen kl 7 hämtar Lena upp mig och vi ska ner och fixa kort till henne och simma lite...

Sen till skolan och fixa med Samhällskunskapen och se om jag är klar med den för ett VG eller om jag måste komplettera nåt...

Sen ska jag träffa lillasyster faktiskt...följa med henne på stan och shoppa julklappar...inte jag men HON!
Jag ska bara vara med!

Nu ska jag sova!
Natti!

Av Sussie - 1 december 2011 19:01

Jag är så glad just nu! :D
Egentligen vet jag inte varför men det känns som att min "deppiga period" är över!


Jag har varit uppe och handlat, lagat vegetarisk lasagne, diskat och sen efter det pluggat!
Jag har ÄNTLIGEN skrivit klart mitt samhällsarbete som handlade om övervikt!
Vill jag så kan jag säkert skriva så himla mycket mer men det skulle inte vara så himla stort så jag har kortat ner det lite om man säger så...
Får se vad han säger om det i morron när jag lämnar in det :)


När jag var klar med arbetet så skickade jag sms till Lena och frågade om hon ville med i morron och simma och det ville hon! :D
Så nu när man är klar med samhällen OCH fått en till som kan pusha en med simningen blev jag sååå glad så jag skuttade...ja faktiskt så SKUTTADE jag från köket till soffan! HAHAHA!


Jag som inte skuttat eller sprungit på sååå många år...eller jo sprungit lite har man ju gjort när man busat med barn eller sprungit med fulla vänner till bussen ;)
Men annars springer jag aldrig!
Men nu kan jag till och med SKUTTA!


WOHOOOO!

Av Sussie - 1 december 2011 13:11

Hade fått lite kommentarer på bloggen "i morse" när jag gick upp...kl 11:30 ;)
Jag är så oerhört tacksam för alla som stöttar mig! Jag har lite jobbiga perioder (vilket jag tror de flesta har) och då behöver man lite extra stöttning! :)


Men en sak jag funderat på länge är att gå tillbaka till flytet...äta lågkalorisoppor och äckliga shakes igen bara för att gå ner i vikt!
Men jag vill helst inte göra det heller just för att mycket av det är så jävla äckligt!

Så idag kom jag på en JÄTTEBRIGHT idé!
Jag gick in på nätet och kollade lågkalorirecept!
Fanns mycket som lät gott!
Och det står hur många kalorier en portion innehåller med...så det ska jag testa tänkte jag! :)
Jag ska göra en veckomatsedel och när jag provar ett nytt recept ska jag även lägga ut det på bloggen så ni andra med kan få testa (om ni vill)...

Från och med idag ska jag äta mellanmål med!
Jag ska försöka vara lika duktig som Hea och som så många andra av er är som äter 7 ggr om dagen!
Tänk om jag blir piggare av att äta så ofta..? :p Vad glad jag skulle bli då! :)

Så nu ska jag snart upp till affären och köpa mellanmål och nån mat som räcker idag och i morron :p
Nu har jag bestämt mig (IGEN) för att klara det här!
Ska snart köpa batterier med till vågen så jag kan se hur mycket jag gått ner (eller upp) nu dessa 2 veckor jag inte vägt mig på...missat 2 ggr nu i utmaningen :(
Men hoppas jag kan vara med nästa vecka igen! :)

Nu kör vi!
Kram på er!    

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards