sussisviktblogg

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Sussie - 12 oktober 2011 21:03

Kollade precis på "Sanning och konsekvens"...TV3:s nya granskningsprogram...
Handlade idag om Jehovas vittnen och jag är inte ett dugg intresserad egentligen! Men eftersom jag ska skriva och jämföra 2 religiösa samfund i religionen i skolan så såg jag programet för att kanske få lite fakta som jag kunde använda mig av i mitt arbete...och lite grann kommer jag faktiskt använda :)
Men blev helt paff av vissa saker som de sa i programmet...för mig helt oförståligt hur man kan ha en sån syn på saker och ting...


Sen hände en annan sak idag med...
En blogg jag följer och har gjort ett tag nu...stod att hon gjort ett inlägg och jag gick in och läste...där ser jag en länk...TILL MIN BLOGG! :D
Hon skrev om mig och länkade till mig :)
Hon skrev så snällt och fint och jag fick tårar i ögonen faktiskt :p
Såhär skrev hon:

"Jag är djupt imponerad av alla överviktiga som lyckas gå ner i vikt men en flicka som imponerar mig mkt är http://sussisviktblogg.bloggplatsen.se/ . trotts att hon är mitt i sin stora kamp mot övervikten har hon dessutom mod till att visa sina hud bilder vilket för mig visar tecken på styrka . Det här är en tjej som jag verkligen tror på"

Jag beundrar denna tjej VÄLDIGT mycket!
Hon har gått ner hela 83 kg HELT på egen hand! Ingen operation som hjälpt henne utan bara träning!
HIMLA BRA JOBBAT måste jag säga!


Vill du läsa hela inlägget? Klicka då här!

Nu är det Efterlyst på tv sen är se klart en film jag började på förut...sen sova!
Kram på er!   

Av Sussie - 12 oktober 2011 15:37

Som ni vet så har siffrorna på vägen stått still den senaste månaden...
Jag har mått rätt dåligt pga det...eller känt att jag varit nära att tappa motivationen eftersom det inte händer nåt...

Men idag satt jag och funderade...och tänkte att med tanke på hur snabbt man gått ner i vikt så hinner ju inte kroppen med...så även att jag inte gått ner i vikt så kanske jag ändå tappat några cm på kroppen..?
Tog fram måttbandet och började mäta...

Sist jag mätte mig var den 6/9 så ungefär en månad sen...då hade jag tappat 13,5 cm på kroppen men då oxå tappat ca 6 kg i vikt under Augusti månad...
Men under September har jag bara tappat ca 2 kg men ändå hade jag tappat 12,5 cm på kroppen :)


Totalt har jag nu tappat:

  • 201,5 cm på min kropp!
  • 52,8 kg
  • 16,2 BMI enheter

Måste säga att jag är RIKTIGT nöjd hittills! :D


Kram på er!   

Av Sussie - 12 oktober 2011 11:50

Igår var jag nere i skolan med Linda...
Vi skulle ha företagsekonomi B...det gick bra...ska göra en marknadsundersökning för vårt blivande företag :)

Sen gick vi till stan och kollade på skor...
Jag har alltid såna problem att hitta skor...det är såååå jobbigt! :(
Vi kollade igenom hela affären och jag blev förbannad när jag inte hittade nåt jag ville ha så jag sa "Vi ger upp!"
När vi kom till utgången såg Linda ett par skor och frågade om det inte var nåt för mig...jag blev lite tveksam men Linda tyckte de var snygga...
Provade dom, kunde ha dom...tänkte efter och Linda sa att hon skulle köpa dom om det var hon som skulle ha dom...så jag köpte dom!


Nu har jag ett par skor iaf när det blir kallt ute :)


 

Här är de!


Aldrig haft såna skor innan...inte min stil egentligen men jag har ändrat mycket i stil hittills så varför inte ändra skostil med..? ;)

Kram på er!   

Av Sussie - 12 oktober 2011 11:36

Hade fått en fråga här på bloggen idag när jag slog på datorn...
"Hur bevakar man en blogg?"


Det finns ju flera olika sätt att bevaka en blogg på..men den "lättaste" är nog bloglovin, där kan man göra så man får ett mail varje gång nån skrivit ett nytt inlägg och då behöver man alltså inte gå in på bloglovin för att hålla sig uppdaterad utan endast på sin egen mail...
http://www.bloglovin.com/blog/2810089/sussisviktblogg


Förr sparade jag alltid mina bloggar jag ville följa i "Bokmärken" på datorn...men så kunde det ju hända nåt med datorn så man fick formatera om den och då försvann ju allt sånt...
Med bloglovin försvinner det inte! Det finns då sparat...BRA VA? :)


Så bevaka min blogg om ni vill ;)


Kram på er!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards