sussisviktblogg

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Sussie - 21 oktober 2011 20:58

Åååh jag blir så frustrerad!!!


Jag funkar så att när jag bestämt mig för en sak så skulle det helst va igår...
Jag menar...tiden går ju alldeles för långsamt!
Jag vill att det ska vara tisdag nu!!!


Jag har väntat på den här dagen länge nu!
Eller väntat men jag har skjutit upp den här dagen länge men NU ska jag fixa det!

Och då är det bara fredag :(

Men hoppas dagarna går fort nu tills på tisdag :D
I morron ska jag ner till stan och fika med Linda K...
Funderar på om man kanske ska försöka att ta en promenad hem från stan sen iaf...dit blir det kanske bussen men hem skulle jag faktiskt kunna gå :)
Men får se vad vädret säger...


På söndag ska jag försöka ta en promenad runt samhället!
Och kanske även på måndag...
Sen är det ju faktiskt TISDAG! :D


Ja dagarna kommer gå snabbt! ;)
Det känner jag nu...men så ni vet så kan jag behöva pepping i början iaf för att inte tappa motivationen!

Jag hoppas att det kommer fler såna här utmaningar!!!
Skulle behöva dessa utmaningar hela hela tiden för att hela tiden vara motiverad och inte tappa kämparglöden!

Kram på er!   

Av Sussie - 21 oktober 2011 16:11

Vill bara visa några bilder på hur mysigt det kan vara hemma i min soffa :)

Här kommer lite mysbilder på mig och en av mitt livs kärlek!


               


Visst ser det mysigt ut? ;p
Det är min lilla Luffis som fyller år på onsdag faktiskt! :p Då blir hon och även min lilla Lady hela 11 år!!!
Åh mina små pluttisar!!!

Av Sussie - 21 oktober 2011 15:25

Det går nog inte bli mer taggad än vad jag är nu!

Jag har länge nu skyllt på att jag inte har råd att träna...promenader är gratis så jag har kört med det...men jag har inte haft råd att gå på gym och så...
Nu TAR jag mig råd till det!

På tisdag får man pengar (CSN) då drar jag och min lillasyster Emelie till simhallen och köper oss ett träningskort så vi kan gymma och simma så mycket vi vill! ;)
Vi ska träna MINST 3 gånger i veckan! (gärna mer!)

Den här utmaningen jag skrev om i förra inlägget har gjort mig sååå taggad!
Jag ska nu sätta mig och lägga in gymkort och busskort (har ju ingen cyckel) i min budget så jag kan räkna ut hur mycket jag har att röra mig med varje månad ;)
Men jag får helt enkelt skära ner på annat för att ha råd med träningen! För NU JÄVLAR känner jag bara!

Satt upp att jag ska ner 3 kg innan jul...men det är ju en låg siffra pga att jag stått still så länge på vågen nu...


Dagens träning: Gick ner till stan och mötte Linda (självklart glömde jag mina ankeltyngder...FAN! men men) hem till Linda och lämnade hunden, sen fick vi skjuts ner till skolan, efter skolan gick vi en sväng på stan, sen gick vi hem till Linda och hämta hunden och sen följde hon mig en bit hem och jag GICK hela vägen hem!
Så idag har jag gått MASSOR! :D


Nån mer som är med i utmaningen???
Kom igen nu!

Kram på er!   

Av Sussie - 21 oktober 2011 09:39

Jag har gått med i en utmaning!
Hea och Annika har startat denna utmaning och jag var lite osäker först om jag skulle vara med...men KLART man ska det ju! :D

Det handlar ju alltså om att vi flera stycken ska pusha varandra till träning och nå ett delmål (eller slutmål för vissa kanske) fram till jul...
Jag har ju stått still på vågen ett bra tag nu men jag satte att jag ska ner 3 kg till jul...
Jag vill verkligen klara det! Och jag ska kämpa som bara den för att göra det!

Häng på ni med vettja!
Kram på er!   


Av Sussie - 21 oktober 2011 08:46

Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2 : En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3 : Min favoritårstid & varför.

Dag 4 : Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5 : Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6 : En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7 : En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8 : Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9 : Något du längtar till.

Dag 10 : Någonting jag oroar mig för.

Dag 11 : Mitt drömbröllop.

Dag 12 : En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13 : Någonting jag ångrar.

Dag 14 : Innehållet i min väska.

Dag 15 : En bild på det jag köpte senast.

Dag 16 : Min favoritfilm.

Dag 17 : Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18 :Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19 : Mitt favoritprogram.

Dag 20 :Vad har du lärt dig denna månad?



En låt man kan både gråta och vara glad till ;)

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards