sussisviktblogg

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Sussie - 25 oktober 2011 22:06

Idag har jag gjort en JÄTTEGOD vegetarisk lasagne...
Tänkte dela med mig av receptet...
Från början är det taget från min gamla hemkunskapsbok som man hade på högstadiet...men jag har gjort om det lite för att den ska bli mer nyttig och ha mer näring i...


Det du behöver är:

6 st lasagneplattor
1 st lök röd eller gul
1 burk krossade tomater

Kryddor: Jag hade i vitlök, oregano, svartpeppar och salt
Spenat
Riven ost
Keso
Fetaost


Gör så här: Sätt ugnen på 225 grader.
Hacka löken och lägg i en kastrull. Lägg spenaten i en egen kastrull och tina upp den. Häll i de krossade tomaterna i kastrullen med löken och låt koka några minuter. Tillsätt kryddorna i tomatsåsen.
När spenaten är tinad häll över den i den andra kastrullen och blanda.
Tärna fetaosten!
Häll i lite av såsen i botten på en form, varva med lasagneplattor, ta några klickar keso och lägg på plattorna och ta sedan lite sås och blanda ut med.
Översta lagret ska vara sås, lägg gärna några fetaosttärningar övanpå innan du tar på den rivna osten.
Ställ in lasagnen i ugnen i 20 min.

Servera gärna med lite grönsaker...


 


Smaklig måltid! :)

Av Sussie - 25 oktober 2011 13:54

Nu finns det ingen återvände längre...
Nu är det gjort! :D

Emelie och jag åkte ner till stan idag och köpte vårt träningskort!
Och idag sa vi att vi börjar med att simma...mjukstart sådär ;)
Redan andra längden så kände man ju i armarna haha! Men så är det jämt för mig...men bara man kommer in i att simma så släpper det...så efter 4:e längden så känner man inget typ :p det är därför jag bara ÄLSKAR att simma!!! :p


Jag simmade lite snabbare än min syster av nån anledning hehe...

Så jag hann med att simma 46 (1150 meter) längder medan hon simmade 40 längder (1 km).
Det är ganska nöjd med faktiskt! :D
Och enligt min nya app på Iphonen så förbrände jag under simningen 627 kcal...
(men enligt den appen så förbränner jag 860 kcal genom att sova 8 timmar så funderar på att gå och lägga mig haha).

Efter vi simmat gick vi upp och duschade och fixade oss...
Gick till stan och hämtade ut nya tabletter åt mig och sen till optikern som jag hade tid hos för undersökning...
Så nu är det fixat! Mina glasögon jag vann är på väg! :D

(de kommer inom 2 veckor)


Sen mötte vi upp Lind och kollade lite på stan...sen åt vi mat...(nyttig sådan förståss)
Och sen gick vi på stan lite till...
Sen kom Leffan och hämtade Emelie så jag passade på att tigga skjuts hem :p

Nu när jag kom hem har jag fixat med tvätten...
Tvättade ju inte förra veckan så har lite tvätt nu...men tror det ska gå rätt snabbt ändå...
Ska passa på att städa lite här hemma idag med vilket jag inte gjorde i helgen som jag tänkt göra...

I morron blir det en sväng på gymet istället...
Löpband/cykla eller nåt liknande hade vi tänkt för morrondagen! :)
Så får vi se hur dan träningsvärk man har efter det passet haha!

Just det!
Vägde mig i morse igen...jag vet jag vet! Man ska inte väga sig varje dag! Men jag har gjort det nu pga min platå jag varit på...
Men den verkar ha släppt lite nu...igår hade jag ju gått ner till 114,1 sa jag va?
Idag vägde jag 113,8 :D
Så jag är på G neråt nu :D



JAG ÄR SÅÅÅ GLAAAAD!!!



HAPPY HAPPY HAPPY!!!



Idag får ni en STOR BAMSEKRAM av mig!!!   

Av Sussie - 25 oktober 2011 07:37

Det som betyder mest för mig av ALLT i hela världen är dessa:






Mina katter: Lady, Luffis och Zingo
Mina syskonbarn: Robin, Kevin, Rasmus, Stephanie och Denice (saknar bild på en...hoppas på att få träffa dig i framtiden...du är ABSOLUT inte glömd! Tänker ofta på dig!)


Sen SJÄLVKLART betyder familjen och vännerna MASSOR för mig oxå!   



Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2 : En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3 : Min favoritårstid & varför.

Dag 4 : Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5 : Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.



Dag 6 : En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.


Dag 7 : En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8 : Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9 : Något du längtar till.

Dag 10 : Någonting jag oroar mig för.

Dag 11 : Mitt drömbröllop.

Dag 12 : En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13 : Någonting jag ångrar.

Dag 14 : Innehållet i min väska.

Dag 15 : En bild på det jag köpte senast.

Dag 16 : Min favoritfilm.

Dag 17 : Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18 :Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19 : Mitt favoritprogram.

Dag 20 :Vad har du lärt dig denna månad?

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards