sussisviktblogg

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Sussie - 11 oktober 2011 13:58

Jag fick en kommentar på min blogg igår av en som funderade på att göra en GBP-op men frågade mig lite om hur mycket ärren syns och om hänghuden...
Jag tänkte här nu visa lite såna bilder...
Alla bilder som visas nu är från min egen kropp!

Men innan jag visar bilderna tycker jag att ALLA som funderar på att göra en viktoperation ska vara medvetna om att MAN FÅR HÄNGHUD!
Såg "Kalla fakta" precis innan jag skulle på mitt första möte om operationen och det var en ung tjej där i som mådde så himla dåligt av sitt häng...men jag anser att om den tjejen inte visste att man får häng av att gå ner så pass mycket i vikt så är man inte tillräckligt påläst!
Jag läste MASSOR med bloggar och allt jag kunde hitta som handlade om operationen innan jag bestämde mig för att göra den...när jag väl gjorde den kunde jag så pass mycket om den så jag har aldrig egentligen mått dåligt efter min operation...inte pga operationen menar jag!

Så ska ni göra en operation eller funderar på att göra en...LÄS SÅ MYCKET NI KAN om den INNAN!
Se till att vara förberedda! Det här är inget man bara bestämmer sig för spontant att göra...det krävs massor mental förberedelse!

Man måste vara medveten om att:

  • Du kan ALDRIG äta som du gjort tidigare!
  • Du måste leva på flytande 2-6 veckor innan operationen och 2-4 veckor efter operationen (olika sjukhus har olika regler)
  • Äter du som du gjort innan kan det medföra allvarliga konsekvenser! I bästa fall "dumping" men i värsta fall att magsäcken spricker!

Det var bara lite av allt man måste tänka på men det jag vill få fram med allt är att det här är inget man ska ta "lätt" på...
Det här är den sista utvägen för såna som försökt med ALLT för att gå ner i vikt men inte lyckats...
Operationen är ett hjälpmedel och ingenting annat! Du går inte ner 50 kg bara genom att göra operationen och sen inte kämpa för det...du måste hela tiden tänka på vad man äter, hur mycket och röra på sig så mycket som det bara går!


Nu till bilderna:

 

Här är min mage...de små ringarna är från mina titthål...
Jag fick operera bort gallan bara en månad efter min GBP-op och då fick de öppna mig och det där det ärret som är i den stora ringen...
Titthålen syns knappt alls som ni ser...

 

Häng blir det ju som sagt...

På sidorna på mig har jag rätt mycket häng...
 

 

Även på armarna...massor med gäddhäng!

 

Det här är en bild på lite av mitt bröst faktiskt...jag har gått ner från DD-kupa till C-kupa vilket gjort att brösten har fått hänghud de med...

 

Låren har jag med rätt mycket häng på men det syns dock inte så mycket när man har kläder på sig...vilket man ju oftast har ;)

 
Här är jag!


Nu har ni fått se lite hur jag ser ut efter min operation...
Det är inte jättevackert alla gånger kanske men det är ingen skönhetsoperation jag gjort utan en operation för att förhindra sjukdomar som kan uppkomma av fettma och även för att förhoppningsvis få ett längre liv!


Undrar ni över något får ni JÄTTEGÄRNA ställa frågor!
Jag finns här och besvarar alla frågor så gott jag kan! :)
Men kan bara svara på dom utifrån mig själv...alla människor är ju olika och upplever operationen olika med...

Kram på er!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards