sussisviktblogg

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Sussie - 19 oktober 2011 21:57

Fick höra av en på msn ikväll att det är torsdag i morron...
Var har veckan tagit vägen kände jag då...snart är det helg IGEN!


Och vad ska man göra i helgen..?
Ja faktiskt så känner jag lite så att jag har varit en redig festprisse nu bra länge!
Är nära på ute varenda helg och slirar och roar mig...visst jag har SKITKUL! Finns inte en kväll som inte varit kul lixom...
Jag träffar massa nya människor och några nya vänner till och med vilket jag tycker är HUR KUL SOM HELST! :D

Men denna helg funderar jag faktiskt på att bara vara hemma...
Ska nog träffa en vän på fika på lördagen...
Hur kul som helst! Vi gick i samma klass på gymnasiet och hon har med gjort en GBP nu så vi har mycket gemensamt och det är egentligen tack vare den som vi fått kontakt igen efter alla dessa år :)
Det är lite kul...

Linda heter hon med förresten...så får la döpa mina Lindor till "Skol-Linda" och "GBP-Linda" eller nåt så ni vet vem jag menar jag skriver ;)
Nej vars jag bara skoja...jag kallar dom båda för "vän" så blir det bra! :D

Men jag funderar på att bara ha en lugn och skön helg faktiskt...
Tycker ni inte att det låter som en bra helg? :p
Sen är det ju så med att det är slutet på månaden så pengarna är ju ganska nära på slut ;)

Men om nån skulle säga att de ska parta i helgen så är det inte omöjligt att jag med kommer med...men beror lite på känner jag ;p
Nej vi får se helt enkel!

Vad är era helgplaner?

Av Sussie - 19 oktober 2011 20:28

Mina blogginlägg de senaste dagarna har inte varit sådär jätteroliga att läsa kan jag tro...bara massa skola och om hur mycket jag pluggat för att klara min kurs som jag låg efter med sedan förra terminen...


Från och med NU är det slut på det ;)
Kanske kommer vissa inlägg när jag vill berätta att jag varit duktig eller så men jag ska försöka blogga om annat, intressantare saker ;)


Det här kommer inte heller bli så intressant kanske men jag måste bara berätta att jag känner mig SÅÅÅÅ schnygg idag!


Jag har alltid "hemmakläder" på mig när jag är hemma...det värsta jag vet är att gå omkring hemma med tajta kläder...
Så det första jag gör när jag kommer hem är att ta av mig jeansen och sätter på mig mjukisbyxor eller pyjamasbyxor faktiskt :p det tycker jag är skönt! :p


Idag tog jag av mig jeansen men eftersom jag hade lång tröja blev det inte av att jag satte på mig några byxor :p
Ikväll har jag frusit så gick nu och satte på mig mina pyjamasbyxor...


Så nu ikväll sitter jag här med tröjan jag haft på mig hela dagen, pyjamasbyxor som har blivit alldeles för stora (tappar dom när jag går), och mina nya vinterstövlar :p



SCHNYGGT VA?!




Känner mig himla vacker måste jag säga haha!
Men vem ska se mig???
Mina missar bryr sig inte om mitt yttre ;)
Och ikväll är man ensam hela kvällen så vem orkar bry sig lixom? ;)


Jag har tänt ljus här nu och ska se film...sen SOOOVA!!!
Ha en mysig kväll!
Kram på er!   

Av Sussie - 19 oktober 2011 12:58

Låg i sängen och pluggade så hårt jag bara kunde igår...låg vaken till över midnatt och försökte få så mycket jag bara kunde att fastna i skallen...
Men jag la av kanske runt 00:30 nångång då jag kände att jag måste få lite sömn med innan klockan skulle ringa...

Gick upp och duschade och gjorde mig iordning för att åka ner till skolan...
Satt en stund i soffan med och läste igenom mitt häfte några gånger...

Åkte ner till skolan och sa att jag vill göra provet...
Men det var en sak jag ville gå igenom med läraren innan som jag verkligen inte förstod...fick det förklarat för mig och så sa jag "Nu kör vi!"


Faktiskt så var jag himla nervös...
När jag lämnade in provet så kände jag att ett G måste jag la ha fått iaf...
Satt med läraren när hon rättade det och när hon sedan räknade ut resultatet kände jag en klump i magen...
Jag hade 2 poäng över Godkänt! :D

Jag klarade kursen!!! :D


WOHOOO!!!!



Gick ut för att berätta det för Marianne som stöttat mig och pushat mig så mycket för att inte ge upp den här kursen...
Marianne är "rektorn" på skolan...
Hon blev så glad när jag sa att jag var godkänd i kursen så fick jag en STOR kram (eller 2 stora kramar faktiskt!) och så sa hon "Nu börjar jag snart gråta" haha hon är så söööt! :)

Sen ville Marianne att jag skulle sätta mig med henne medan hon åt sin lunch så satt vi och pratade lite :)
Hon fick även vara med i Lindas och min marknasundersökning som vi ska göra i Företagsekonomin :)

Åååh ÄLSKAR livet just nu! :D

En stor sten har släppt från mina axlar och jag kan gå vidare med skolan :)

Nu ska jag äta lite...
Kram på er!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards