sussisviktblogg

Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Sussie - 22 oktober 2011 16:32

Heeeej!!!
Idag är jag hur glad som helst!!!


För det första har jag fixat en ny kategori här på bloggen...precis "Träning" heter den :)

Här kommer jag skriva i mina träningar jag gör...om det så bara är promenader eller om det är simning eller gym...

Gick upp skapligt ändå i morse och gjorde mig iordning för att ta bussen in till stan...
Igår gick jag ju både till och fram stan så fick massor med motion igår :)
Idag när jag gick till bussen kändes det så lätt att gå...jag gick hur snabbt som helst! Jag brukar försöka att gå i takt med musiken jag har i öronen...ibland är låtarna alldeles för snabba för att det ska funka...men idag var det en låt jag inte brukar gå i takt till som jag klarade! :D
Blev så glad! Jag gör redan framsteg!!! :D

På stan mötte jag Linda K och vi gick och tog en fika...satt och pratade och hade trevligt! :)
Tack Linda för en jättetrevlig stund! :)

Sen tog vi en promenad...hon följde mig en bit på vägen hem...
När vi skiljdes ringde jag Emelie och kollade var de var...de skulle till Tornby så jag sa att de skulle hämta mig vid Engströms...tog då en powerwalk dit...tog inte mer än 15 min för mig att gå dit i den takten jag fick in :D
Kändes så bra!
Känner att jag kan vara nöjd med den "träningen" för idag...
I morron ska jag försöka gå ett varv runt samhället :)

Jag är rätt trött nu så blir nog soffläge och film en stund :)


Ha en SUPERTREVLIG lördag!!!
Kram på er!   

Av Sussie - 22 oktober 2011 09:23

Vår/sommar!
Tänk er när snön försvunnit...man kan gå ut och gå utan att vara rädd att man ska slå omkull det första man gör när man sätter foten utanför dörren...
Man behöver inte längre hålla på med dessa tjocka varma och bökiga kläder och dessa stora klumpiga skor, hur varm blir man inte bara genom att klä på barn deras vinterkläder??? Man blir genomsvett innan man ens fått på sig sina egna kläder...tänk att bara peta i fötterna i ett par gympadojjor och en lättare jacka/tröja och gå ut :)
Sen nån månad efter det räcker det med foppa/flipflop och bara gå ut precis som man är!!!

På vinterna är det bara kallt och på hösten är det bara grått och blött!
Alla blöta löv som ligger överallt! Usch!!!

Alla årstider har sina positiva sidor visserligen: Vintern har leket med barnen i snön (då det finns nån), hösten har jättefina färger, men jag är en mer vår och sommarmänniska!

Japp! Så tycker jag! :D



Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2 : En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3 : Min favoritårstid & varför.

Dag 4 : Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5 : Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6 : En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7 : En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8 : Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9 : Något du längtar till.

Dag 10 : Någonting jag oroar mig för.

Dag 11 : Mitt drömbröllop.

Dag 12 : En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13 : Någonting jag ångrar.

Dag 14 : Innehållet i min väska.

Dag 15 : En bild på det jag köpte senast.

Dag 16 : Min favoritfilm.

Dag 17 : Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18 :Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19 : Mitt favoritprogram.

Dag 20 :Vad har du lärt dig denna månad?

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards