sussisviktblogg

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Sussie - 27 oktober 2011 22:04

Här kommer mitt första filmklipp på bloggen...
Aldrig testat det här förut så får se om jag gör rätt...
Tyvärr har ju hållt mobilen åt fel håll så ni får ställa dataskärmen på sidan för att se bilden rätt...eller så vrider ni bara lite på huvet ;)


Det är inte lätt att filma samtidigt som man gör nåt annat kan jag säga haha!
Men kolla här...




Han bara ÄLSKAR att bli borstad och jag gör det på honom lite då och då...förstår inte hur mycket päls den katten har...
Spelar ingen roll hur ofta jag än borstar honom, jag får bort lika mycket varje gång....


Min lilla Zingopojke!   


(Sen kan man ju undra varför jag inte kan vara TYST när jag filmar haha!)



Av Sussie - 27 oktober 2011 19:42

Den här dagen har det inte hänt så mycket faktiskt!
Jag har diskat, städat och pluggat typ...
Skulle åkt på ljusparty ikväll med blev tyvärr ändrade planer...det var synd för hade ju varit jättekul att träffa både Annica och Lena igen men så kan det bli...det blir inte alltid som man tänkt...


Men istället för ljusparty så fick jag istället hit mina små Änglar Rasmus, Denice och Stephanie :)
Det första de sa när de kom innanför dörren var "Vi ska få fruktsallad utav dig"...
Haha jag hade berättat det för Emelie så hon hade la sagt det till dom hihi de är så söta de där ungarna...
Var bara att ställa sig och hälla upp glass i skålar och hälla på fruktsallad...
"Mmm" sa Stephanie 1½ år för varje sked hon fick haha! Sötnosen!
Denice ville ha mer när hon hade ätit upp men hon fick Stephanies som inte hon orkade ;)


Jag rensade ju ut mitt smink för ett tag sen...Denice 6 år kollade igenom det och sa vad hon ville ha av det, vilket var det mesta faktiskt haha!
Hon får ju inte ha smink på sig när hon är ute och leker men hon tycker det är kul att måla sig lite ibland hemma sådär på skoj...


Jag skulle visa henne vad allt var till för och sminkade henne då oxå samtidigt för att hon skulle veta vad hon skulle göra med sakerna...
Jag visste ju även att hon skulle bada när hon kom hem så tyckte att då kan jag ju måla henne lite :p


Är hon inte söt "min" lilla sessa? ;p

     


Jag bara ÄLSKAR mina syskonbarn så himla mycket!!!


När de åkt hem blev det lite mys med min lilla Lady i soffan...


 

För att komma i denna ställning gör hon nåt så fult...
Hon kommer alltså från min högersida...lägger ner huvet i knät på mig och gör en kullerbytta så hon lägger sig såhär...
Ja hon är så "ful" men åååh vad söööt hon är ändå! ;p



Idag är det ju då den 27:e oktober...
Detta är då MÅNGA år sen men jag kan bara inte sluta tänka på honom...
För många år sen (detta var när jag bodde med min mamma och lillasyster) så hade vi en hund...en 3 årig schäfer/Rottweiler...det var min första hund...
Han var en hund som hade fått en dålig första tid i livet...
Han hade blivit misshandlad av sin första ägare...av andra ägaren fick han inte gå ut och sen kom en kille och räddade honom från allt elände och tog bra hand om honom...men eftersom han var studerande kunde han inte ta hand om honom...han hade varken råd eller tiden så då fick han komma till oss!
Han accepterade oss väldigt snabbt och han blev en väldigt beskyddande hund!
Eftersom han varit med om så otäcka saker så kunde man inte göra vad som helst med honom...eller jo VI, hans familj kunde men ingen annan...
Vi fick varna folk innan de kom hem till oss att INTE titta honom i ögonen och inte gå fram till honom utan låta honom komma fram till dom när han kände sig redo och det funkade alltid bra!
Han bet 2 st men det var DOM som gjorde fel och det sa de själva för de blev varnade innan...och det var inga farliga bett nåt av dom...


Vi ÄLSKADE vår Zacko!
Men så blev han dålig...eller han fick ont...han skrek när han skulle ställa sig upp från liggande eller sittande läge...
Vi bestämde oss för att åka och kolla upp saken...
Det var ju bara ett läkarbesök...inget allvarligt! Allt skulle ju bli bra! Men han kom inte med oss hem igen :(
Det visade sig på röntgenbilderna att det fattades en bit på hans ena höftben...det hade antagligen blivit avslaget när han var valp sa veterinären...
Det fanns inget att göra...hon sa att han kan få medicin resten av livet men det finns ingen garanti för att det skulle hjälpa...
Mamma tog det svåra beslutet att låta honom somna...
Jag svimmade när veterinären kom ut och berättade att han skulle få en spruta...men svimmade bara för några sekunder...


Jag och mamma satt med Zacko hela tiden...vi ville vara med honom!
Jag grät under hela tiden...och när veterinären lyssnade på hjärtat och sa "Nu är det slut!" hon sa så...precis så "Nu är det slut!" jag la mig på Zacko och kramade om honom och tårarna bara sprutade på mig...
Jag ville inte lämna honom där på britsen...


Jag tog mammas mobiltelefon och ringde Emelie som var i skolan och berättade att Zacko är borta...Emelie blev helt förstörd och vi åkte och hämtade henne i skolan...
Det här är den VÄRSTA dagen jag varit med om...


Det här hände alltså när jag gick på gymnasiet...antar att det var -97...vilket betyder att det är VÄLDIGT många år sen den här dagen var...
Men jag minns den som igår...


Min Zacko blev bara 3 år gammal!
Vad hade han gjort för att förtjäna bli slagen..?
Vad är det för människa som kan göra nåt sånt???


Jag vet att han inte hade levt idag även om han hade haft ett bra liv...men det är inte det som gör så ont...
Det som gör ont i mig är att han var ju bara barnet!
Han fick inget lyckligt och långt liv! Jag vet att han var lycklig med oss!
Och jag är sååå glad att han fick en bra sista tid i livet och verkligen få veta vad kärlek är och hur det känns att bli älskad!!!


Jag saknar honom nåt så fruktansvärt!!!
Älskade honom från första dagen!!!


 

Grattis på din dag Zacko!
Tänker ofta på dig!   

Av Sussie - 27 oktober 2011 10:11

Vänner...jag är en person som inte har alltför många vänner men de vänner jag har är VÄNNER!!!
Tror inte det är sådär jättemånga idag som varit BÄSTA VÄNNER sen de var små och även är det i vuxen ålder...
Jag är EN av de lyckliga som har en sån VÄN! :)


Men jag skulle kunna säga att jag har ganska många vänner ändå...men dessa 3 är mina närmaste och käraste!
Jag kan inte välja EN bara! Så det fick bli dessa TRE!


 

Så ska jag presentera dom oxå...
Den blonda tjejen är min Pilla...hon och jag har varit vänner ända sen 2002 då vi gick en handelskurs tillsammans :) Hon är en av de FÅ som jag känner att jag kan prata med ALLT om! Är jag ledsen och behöver prata så finns hon där...vi behöver inte prata varenda dag...det kan ibland gå en månad utan att vi hörts men ändå är det ingen skillnad! Vi har som sagt varit vänner i snart 10 år och aldrig varit osams, vilket man ofta kan bli lite grann sådär med folk även om det går över snabbt...men ALDRIG med Pilla! :)


Ölbruttan är min Bodda...hon och jag började i samma klass när vi kom upp i 7:an alltså när vi var typ 12-13 år sådär...idag är vi 30 år vilket betyder att vi varit vänner i hela 18 år!!!
Sug på den du! :p
Bodda är oxå en sån där som man kan berätta allt för utan att man ska behöva gå och vara orolig för att hela världen vet om sen...det man säger till Bodda stannar där och det uppskattar jag! :)
Tyvärr bor vi HIMLA många mil ifrån varandra idag så vi ses inte mer än ett par eller 3 ggr om året :( men när vi ses så är allt som det ALLTID varit! :D


Den lilla flickan på bänken är min Linda...en tjej jag egentligen inte känt sådär jättelänge faktiskt...vi började umgås i februari tror jag...i år alltså så egentligen kan jag inte säga att jag känner henne sådär jättebra...men ändå så känns det bra med Linda...henne kan jag oxå berätta ALLT för!
Linda är ärlig och rak! Såna människor är det himla svårt att hitta idag! Hon är som mig skulle jag vilja påstå...en sån som alla andra bara säger att de är och sen när man hamnar i en konflikt eller diskussion så blir de arga och vänder en ryggen och snackar bakom ryggen istället...men inte Linda!
Hon är den jag letat efter som verkligen skulle kunna ta om man säger ifrån till henne...samma sak om hon skulle säga ifrån till mig...det betyder ju inte att man är osams utan det är det vänskap handlar om...man ska kunna ta varandra för den den är och man ska även kunna ta att nån säger ifrån!
Så ja, Linda är en FIN VÄN! :)




Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2 : En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3 : Min favoritårstid & varför.

Dag 4 : Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5 : Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6 : En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7 : En dålig vana jag önskar att jag inte hade.


Dag 8 : Bild på mig & min bästa vän.


Dag 9 : Något du längtar till.

Dag 10 : Någonting jag oroar mig för.

Dag 11 : Mitt drömbröllop.

Dag 12 : En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13 : Någonting jag ångrar.

Dag 14 : Innehållet i min väska.

Dag 15 : En bild på det jag köpte senast.

Dag 16 : Min favoritfilm.

Dag 17 : Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18 :Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19 : Mitt favoritprogram.

Dag 20 :Vad har du lärt dig denna månad?

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards