sussisviktblogg

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Sussie - 5 oktober 2011 20:22

Nu är det bara några få dagar kvar :p
Och dagarna kommer bara springa förbi! Det känner jag på mig! :p

I morron bitti ville min lillasyster komma hit med lilla Stephanie :)
Så då blir det mys och lek med lillskit en stund :)
Sen ska jag städa och plugga tänkte jag...eller försöka iaf...för det är verkligen nåt som skulle behövas!
Sen på fredag ska man till skolan en sväng och prata med läraren och träffa Linda :)
Sen hoppas jag på att det blir en promenad hem och sen på eftermiddagen nån gång ska Emelie lämna sina 2 stora barn hos min granne och då följer jag med dom hem och ska sova där över natten...den vid 4 på lördagsmorronen drar vi mot ULLARED! :D
Det ska bli såååå kul!
Men min lägenhet kommer inte stå tom...barnen ska sova här fredag till lördag med annan vuxen ;)

Sen när man kommer hem hoppas jag på att det blir PARTY! :p
Hoppas jag orkar gå ut en sväng :)
Skulle vara himla kul ju...men som sagt får se hur trött jag är efter vår utflykt :p

Ska kanske kolla vidare på lite sidor till mitt skolarbete...tagit tag i det så långt iaf att jag kollar faktasidor ;)
Alltid nåt! ;p

Snart blir det sängen! Är trött idag!
Kram på er!   

Av Sussie - 5 oktober 2011 12:07

Nu har jag iaf pratat klart med Kvinnohälsan...
Det slutade med att jag fick ha kvar min tid den 5 december...
Men jag ringde upp Aleris direkt efter och rådfrågade dom om hur man ska göra med P-medel efter operationen...
De sa att det går bra att äta mina P-piller MEN att jag ska komplettera med kondom just för att man är EXTRA mottaglig det första året efter operationen!
Så nu funderar jag på att avboka min tid jag har hos Kvinnohälsan och bara köra på som vanligt med mina piller...
Men ska behålla tiden ett tag till för man vet ju inte vad som händer tills dess...
Det är ju ett tag kvar så ska se så man inte får dessa blödningar igen eller några andra problem...

Så nu vet ni andra om det med!
Hon på Aleris sa även att P-stav inte heller var helt säkert! Så ni som har stav kanske med ska komplettera med kondom!!!
P-spruta sa hon var det effektivaste men det finns INGET p-medel som är 100% skydd så alla ska väl vara försiktiga!

Men jag har bestämt mig nu iaf...jag fortsätter med mina Cerazette om inget annat inträffar (som blödningar osv).
Jag trivs med dom annars så vill helst inte byta bort dom mot nåt annat...
Men ska man ha lite kul en fredag, lördagkväll så får man la skydda sig på fler sätt ;)
VILKET MAN ALLTID SKA!!! P-piller skyddar inte mot sjukdomar vare sig man gjort denna operation eller inte! ;)

Nu vet ni lite om det med!
Får se vad vårdcentralen säger sen då när de ringer...
Kram på er!   

Av Sussie - 5 oktober 2011 10:49

För ett tag sen skrev jag och berättade om att jag fått blödningar varannan vecka...så jag ringde ju då Kvinnohälsan och ville få en läkartid och kolla upp saken...fick en tid den 17/11 vilket jag tyckte var himla lustigt att jag skulle vänta så himla länge! Men jag tog tiden och kände att jag får la vänta tills dess då...stå ut helt enkelt...

I måndags fick jag ett brev på posten...min tid var flyttad!
Till den 5/12 vilket är att jag får vänta en halv månad till på att få komma på undersökning!

Men nu är det så att mina blödningar har slutat vara så ofta!
Nu blöder jag en gång i månaden som kvinnor SKA göra! Bara det att jag inte är van vid det då mina piller tog bort mensen innan operationen men nu helt plötsligt så gör de inte det!

Fick ett "varningsmail" igår av en vän...
Jag har ju fått varningen flera gånger men jag har inte tagit det på så stort allvar eftersom de kollade upp på kvinnohälsan så jag kunde äta dessa piller efteer operationen...men så när en man känner skickar ett sånt mail så tar man det på allvar och jag ringde direkt Kvinnohälsan men kön var full sa de så jag fick ringa tillbaka idag...

När de ringde upp så fattar de ju självklart inte varför jag inte äta dessa piller för de blir bara säkrare ju mer man går ner säger de...
Men jag förklarar vad läkarna har sagt om att äta P-piller efter en GBP-op men de fattar ändå inte!
Så letade hon en tid åt mig iaf men hittade INGEN!
Så till sist sa hon att hon återkommer om en tid till mig...
Hur svårt ska det vara att få en tid för P-medel???
Förr gick det hur snabbt som helst men de har ju gjort om Kvinnohälsan nu så vad jag har fattat det som så har de hand om fler personer...så kanske är därför man inte får nån tid...men tycker inte de kan ta emot fler personer än de klarar av! Annars får de ju anställa fler folk om de har så mycket att de inte hinner med!


Nu ringde de upp igen!
Kan lika gärna skriva om det direkt ju medan jag ändå skriver blogg...
Hon hade pratat med sina kollegor och eftersom de ser mig som ett "specialfall" så tyckte de att det var bättre att jag behöll min läkartid för läkaren visste nog mer än en vanlig barnmorska :s
Men annars är det ju inte så svårt att ringa Aleris och prata med dom lixom..?
Jag kan ringa och prata med dom och sen får de med ringa och prata med dom och så får vi se vad vi kommer fram till...men så kollade hon om det fanns en tidigare läkartid och först sa hon den 17 oktober...men när hon skulle boka den så gick inte det så sa hon den 21 oktober istället men då skulle hon kolla så det var en läkare som kan mycket om preventivmedel så hon skulle återkomma till mig IGEN!
Vilket strul! Herregud!

Så nu väntar jag på att de ska ringa mig igen då...

Har även ringt min Vårdcentral idag...men de ringer senare sen...
Ska se när de har tid att ta emot mig för en 6-månaders kontroll...
Snart är det hela 6 månader sen jag opades! :)
Ska då kolla mina värden och se hur det är med mitt B12-värde som var ALLDELES för lågt när jag började med mina tabletter...
Tar ju dubbla doser för jag hade sån brist!
Så ska kolla upp om jag måste börja ta sprutor istället för min kropp kanske inte tar upp det ämnet...

Så så ligger det till!
Nu kanske de ringer snart igen så jag ska sluta skriva...
Skriver sen igen och berättar om de strulat mer eller om vi är överens ;)

Kram på er!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards