sussisviktblogg

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Sussie - 26 oktober 2011 22:00

...jag har inte hunnit med kan jag säga...
Men jag har varit så "yr" idag med...efter träningen idag fick jag för mig att det var torsdag idag...men fick höra att det bara var onsdag...
Bara 30 min senare när jag satt på bussen hem fick jag för mig att det var fredag och hoppade av bussen för att gå till affären och handla nåt gott till kvällen...köpte vaniljglass och frukt så jag kunde göra fruktsallad...
När jag kom hem och packade upp varorna kom jag på att det fortfarande bara är ONSDAG!!!
Hur yr får man vara???

La mig på soffan en stund för jag var så trött på eftermiddagen...låg och såg film men slumrade till...
Vaknar av att mobilen ringer...Annica var det! :) Annica är en av de Östgötar som var på Aleris i Lund samtidigt som mig som jag för några veckor sen var ute och åt med :)
Så i morrn blir man hämtad av Annica och vi ska ut till Lena som oxå var med i Lund...hon har ljusparty och ville gärna att vi skulle komma...
Så i morron är det ljusparty! :)

Men innan jag ska dit MÅSTE jag hinna med att fixa ett skolarbete som jag tänkte vara klar med tills på fredag...
Skulle ju vara skönt att ha både det jag gjorde i början på veckan OCH den här andra uppgiften klar tills på fredag :) då är man ännu närmre målet i skolan för denna termin :)

Veckan går snabbt! Jag har fullt upp...så fullt upp att jag inte ens vet vilken dag det är längre haha!
Men så kan det va ;)

Ikväll var det Bröstcancergalan...och självklart tjöt jag massor!
Usch det är en hemsk sjukdom :( många tårar som forsade nerför mina kinder ikväll...
Innan Bröstcancergalan såg jag på Sjukhuset och fällde massa tårar när en tjej födde sin dotter...
Jag kände lixom deras lycka! :)
Så ikväll har det varit både lyckotårar och så ledsna tårar...

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll och ni som ska sova nu får sova så gott!
Kram på er!   

Av Sussie - 26 oktober 2011 14:43

Idag ska man rapportera veckans resultat i utmaningen som jag skrivit om...
Mitt resultat blev -0,7 kg och flertalet promenader, ett simpass och idag ett gympass...men det får jag väl räkna med nästa vecka kanske för jag skickade ju in resultatet i morse INNAN gymmet ;)

Min lillasyster Emelie har jag tjatat på med att hon ska vara med i utmaningen men hon vill inte...
Hon VILL gå ner 5 kg innan jul men hon kör utmaningen själv säger hon...
Tycker hon ska gå med men vill hon inte så kan jag ju inte tvinga henne...

Emelie och jag har utmanat varandra med...jag ska ner 3 kg och Emelie 5 kg innan jul...sen ska hon ner 20 kg (till) till midsommar...
Jag kan inte ha ett sånt långt mål...jag måste sätta kortare mål för att hålla motivationen vid liv...så jag får la ta att jag ska vara under 100 kg innan februari är slut eller nåt sånt...men det säger jag inte säkert än för jag vet inte alls hur det ser ut ju hehe...men nåt sånt kan jag tänka mig att jag vill sätta...

Men först måste vi ju göra klart denna utmaning ju! :D
Hur har det gått för er andra??? *nyfiken*

Kram på er!   

Av Sussie - 26 oktober 2011 13:10

Idag har jag och Emelie varit på vårt första gympass!
Eftersom det var första gången vi var på gymmet så fattade vi inte mycket av maskinerna kan jag säga haha!
Vi fick fråga en annan som gymmade om hjälp för att ens få igång apparaterna HAHA! Så dant!
Vi började med att cykla...men eftersom vi är så pass otränade så tog vi bara 10 min på varje station...så först cykla 10 min...men vi cyklade rätt snabbt :)
Jag har en app i min mobil som beräknar förbränning utifrån min vikt och längd så när jag skrev i min träning där i står det att jag förbrännt 199 kcal på att cykla snabbt i 10 min...kan detta stämma??? För på cykeln stod det typ 65 eller nåt sånt men då satte jag ju inte in min längd eller vikt eller åt sånt...

Sen gick vi över till bandet...vi gick i 10 min i 6,5 km/tim...så det var en rask promenad...man kände i benen kan jag säga haha!
Enligt bandet förlorade jag 42 kcal på det men även där satte jag inte in vikt och längd...men enligt min mobil förlorade jag 100 kcal på den promenaden...kan det stämma?

Sen satte vi oss och rodde i 10 min med...och den maskinen förstod vi oss inte på så vi bara rodde...1 km rodde vi men det stod inget om hur många kcal vi förbrännde...men enligt mobilen förlorade vi 60 kcal på de 10 min...

Jag har ingen aning om detta stämmer men jag tycker det låter ok iaf så jag kör på det ;)
Nån som är van att träna som kan hjälpa mig och säga om det stämmer eller om jag helt är ute och cyklar med mina kalorier?

Av Sussie - 26 oktober 2011 08:30

Idag är det den 26:e oktober 2011...
Det är inte vilken dag som helst...

Det viktigaste av ALLT är att mina missar Lady och Luffis fyller 11 år!!!

GRATTIS mammas små bebisar!!!   



Lady och Luffis skaffade jag när jag var 19 år gammal...jag hade precis flyttat hemifrån och innan hade jag haft katt ända sen jag var 8 år gammal...
Först hade jag tänkt att inte skaffa mig några djur alls utan att bo helt ensam...men jag flyttade hemifrån den 1/1 2001 och runt den 20/1 samma år alltså bara ett par veckor efter inflyttning hade jag hämtat hem mina 2 små kattungar

Sedan den dagen har vi alltid varit tillsammans och jag bara ÄLSKAR mina små flickisar!!!
Många säger att de inte ser deras personlighet...och ja visst Lady och Luffis är väldigt speciella katter...det säger alla! Till och med JAG!
Men mot MIG är de de mest UNDERBARA kissemissar i världen...och trots att de inte har en sån stark personlighet som till exempel Zingo har så är de FÖR MIG de som betyder MEST för mig!

De har stått ut med mig i snart 11 långa år och de finns ALLTID där när jag behöver kärlek, tröst, sällskap...ja i alla lägen finns de där för mig...

ETT STORT GRATTIS TILL MINA ÄNGLAR!!!


 







 

Av Sussie - 26 oktober 2011 07:33

En dålig vana jag önskar jag inte hade är:

  • Att sova länge på dagarna...
    Jag MÅSTE alltid sätta larm på telefonen annars kan jag sova bort en hel dag!
    Det lilla som blir av dagen är då väldigt kort och det känns så tråkigt att dagen då går så fort...
  • Att vara kvällssugen...
    På kvällarna när man sitter framför tv:n vill jag ofta ha något att tugga på...blir då lätt att man går och småäter...dock inte som förr då man moffade godis i mängder eller chips eller annat...men jag kollar gärna om det finns några minimajs eller glass hemma och sitter och mumsar på...VILL GÄRNA BLI AV MED DETTA SUG PÅ KVÄLLARNA!!!
  • Skjuta upp saker och ting...
    Vissa saker...som skola, promenader, träning och andra ganska viktiga saker är jag himla duktig på att hitta på ursäkter för att inte behöva ta just nu..."Kan ta det i morron"...och så nästa dag säger man så igen!
    Men nu har jag kommit en bit på väg iaf...skaffat gymkort! :D Och skolan har gått himla bra denna termin med...så denna punkt har jag faktiskt ändrat mig en del på den senaste tiden :D
    Men man kan alltid bli bättre ;)


Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2 : En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3 : Min favoritårstid & varför.

Dag 4 : Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5 : Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6 : En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.



Dag 7 : En dålig vana jag önskar att jag inte hade.


Dag 8 : Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9 : Något du längtar till.

Dag 10 : Någonting jag oroar mig för.

Dag 11 : Mitt drömbröllop.

Dag 12 : En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13 : Någonting jag ångrar.

Dag 14 : Innehållet i min väska.

Dag 15 : En bild på det jag köpte senast.

Dag 16 : Min favoritfilm.

Dag 17 : Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18 :Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19 : Mitt favoritprogram.

Dag 20 :Vad har du lärt dig denna månad?

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards